ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن جامعه است.

بایگانی

۱۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است


اول ذیقعده سالروز ولادت حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده  ولادت ثامن الائمه (ع) با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده که مقارن است با جشن ها و آیین های شادباش در سراسر ایران به یمن قدوم موالید نورانی این دهه

کرامت به چه معنا است و در سیره و سبک زندگی ائمه معصوم (ع) این مفهوم چه جایگاهی دارد و چگونه تعریف شده است؟

کرامت به معنای بزرگواری است و اصل کرامت در روایات ائمه معصوم (ع) ملاک دینداری انسان ها شناخته می شود، آنچنان که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: بزرگواری مرد همان دین او است.

همچنین، از پیامبر اکرم (ص) روایت است که کرامت دوری از گناهان است. بنابر روایاتی دیگر، کرم آن است که انسان دنیا را کوچک بشمارد.

علاوه بر این، امیرالمومنین (ع) می فرمایند: هر که برای خود کرامت قائل باشد، دنیا در نظرش خوار و کوچک می شود.

پس کرامت به معنای کوچک شمردن دنیا نیز است. امیرالمومنین (ع) همچنین فرموده اند: کسی در حقیقت کرم و بخشندگی دارد که هوای نفس خود را مهار کند و به نفسش بخل بورزد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۰۲
کتابخانه دانش




میلاد فرخنده کریمه اهل بیت،

حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها

بر دختران مسلمان و با ایمان

وشاگردان مکتب عفاف و حجاب و تقوا و پاک دامنی مبارک باد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۴۵
کتابخانه دانش



در شهرستان فامنین صورت گرفت:
به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در نشست صمیمی با کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین گفت: کتابداران در خصوص انتخاب کتاب‌ها ذائقه و خصوصیت‌های جمعیتی منطقه خود را مد نظر قرار دهند.
عاطفه زارعی با تشکر از کتابداران این شهرستان عنوان کرد: تلاش‌های زیادی برای بهبود کیفیت خدمات کتابخانه‌ای با توجه به محدودیت‌های و امکانات موجود در شهرستان فامنین انجام گرفته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۴ ، ۰۹:۲۸
کتابخانه دانش


مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان:

روز آمد بودن سواد اطلاعاتی جزء لاینفک برای پیشرفت در دنیای امروز است

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عاطفه زارعی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین که در تاریخ 1394/05/21 صورت گرفت، توسعه کتابخانه‌های عمومی و عدالت در دسترسی کتاب و کتابخانه را از اولویت‌های اصلی اداره کل دانست و گفت: توجه به ویژگی‌های جمعیت شناختی، فرهنگی، سطح تحصیلات، حرفه، علایق و سلایق از شاخص‌های اصلی اداره‌کل در تامین منابع کتابخانه‌ها خواهد بود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۰
کتابخانه دانش



«بازیچه دست دیگران نشوید» نوشته ژاک ریگارد با ترجمه پیمان حسینی توسط نشر ققنوس منتشر شد که نویسنده‌اش آن را خطاب به افرادی نوشته که از کنترل شدن توسط دیگران، به ستوه آمده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، نسخه اصلی کتاب «بازیچه دست دیگران نشوید» در سال ۲۰۱۰ منتشر شده است. یکی از اهداف نویسنده اثر از نگارش آن، فراهم آوردن سلاح و تدارکات برای کسانی است که فکر می کنند دیگران تحت فشار قرار داده‌اند یا این که به نوعی کنترلشان کرده‌اند ولی نمی‌دانند چگونه از خود دفاع کنند یا خود را از دامی که در آن گرفتار شده‌اند، رها کنند. نویسنده اثر در خلال فصل‌های این کتاب، تمام فنونی را که کنترل کننده‌ها به کار می‌گیرند تا افراد را تحت تسلط خود درآورند و همچنین روش های مقاومت در برابر آن ها را معرفی کرده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۲۶
کتابخانه دانش




یکی از تفریحاتی که شاید بسیاری از دانش آموزان امروزی نیز به آن علاقه داشته باشند نقاشی کشیدن روی لبه های کتاب هاست.

این نقاشی ها را تنها زمانی میتواند دید که لبه کتاب را کمی تا کنید.

 به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، گاهی اوقات یک تفریح کودکی می تواند به یک هنر منحصر به فرد تبدیل شود یکی از همین هنرهایی که به تازگی پیدا شده است نقاشی کشیدن در لبه کتاب هاست که یک دانش آموز شیطون گذشته امروزه استاد آن شده است. نقاشی کشیدن روی لبه کتاب از اروپا و در قرن 17 آغاز شده است. در این نوع نقاشی باید حتما برگه ها تا شوند تا نقاشی نمایان گردد. این نقاشی حالا به یک هنر تبدیل شده است و در کنار آثاری قرار گرفته است که از گذشته باقی مانده است. این روزها یک هنرمند ناشناس که خود را دانش آموزی شیطون می داند نقاشی های بزرگی را روی لبه کتاب کشیده است که هر کدام ریشه ایی مذهبی یا تاریخی دارند. این نقاشی ها را با خم کردن کتاب می تواند مشاهده کرد..


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۳
کتابخانه دانش


سعید محبیان خبر داد: اولین نشست «کتابخوان» شهرستان همدان هفته آینده برگزار می شود

محبیان از برگزاری نخستین نشست «کتابخوان» شهرستان همدان در سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی اعتمادیه در هفته آینده خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، سرپرست اداره کتابخانه‎های عمومی شهرستان همدان اظهار داشت: اولین نشست کتابخوان شهرستان همدان در مورخ 18/05/94 از ساعت 17 الی 19 توسط کتابخانه عمومی مدرس و در سالن آمفی تئاتر کتابخانه عمومی اعتمادیه برگزار می گردد. وی در مورد نحوه برگزاری جلسات بیان داشت: جلسات 90 دقیقه ای بوده و مدت زمان برای ارائه هر فرد حداکثر 7 دقیقه می باشد. محبیان افزود: ارائه دهندگان در این نشست کتابداران، نویسندگان، فعالین رسانه حوزه کتاب، اعضای کتابخانه‌های عمومی و سایر علاقه‌مندان می باشند. سرپرست اداره کتابخانه‎های عمومی شهرستان همدان تصریح کرد: با توجه به تأکید دبیرکل برنامه‌های نشست "کتاب‌خوان" به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که تمامی کتابداران امکان حضور حداقل در یکی از این جلسات را داشته باشند. وی اظهار داشت: با توجه به اینکه نشست شهرستان همدان اولین نشستی است که در سطح استان برگزار می شود از حساسیت خاصی برخوردار بوده و می تواند الگویی برای دیگر نشست ها باشد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۰۱
کتابخانه دانش




کتاب «الگوی ارتقای سرمایه فرهنگی در ایران» توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عصر امروز (سه شنبه ۱۳ مرداد) در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی تهران رونمایی شد.

 به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، آیین رونمایی از کتاب «الگوی ارتقای سرمایه فرهنگی در ایران» اثر دکتر سیدرضا صالحی امیری و دکتر رزیتا سپهرنیا، عصر امروز (سه شنبه ۱۳ مرداد) با حضور مسئولان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی تهران، برگزار شد. در این مراسم علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، محمد سرشار، هادی آجیلی، باقر ساروخانی، محمدحسین قدمی و رزیتا سپهرنیا، در خصوص این کتاب و توسعه فرهنگی سخنانی ایراد کردند. در پایان برنامه نیز از کتاب «الگوی ارتقای سرمایه فرهنگی در ایران» رونمایی شد و از نویسندگان و ناشر این اثر نیز تقدیر بعمل آمد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۵۴
کتابخانه دانش



مولف:سید علی خامنه ای

گرد آورنده:محسن کربلایی نظری

ناشر:انقلاب اسلامی


سخنان موجود در این کتاب که در چهار بخش تدوین شده است، گرچه در اقتضائات، شرایط و زمان‌های مختلف افاضه و ایراد شده است، اما از یک هماهنگی و ارتباط درونی و روحی واحد بهره‌مند است و در کنار آن این کلمات از زبان انسانی جاری است که با ره‌توشه دانش الهی در ثقلین و آگاهی به مسائل زمان و حوادث واقعه، وظیفه سنگین پاسخگویی به نیاز انسانی و هدایتگری را بر عهده دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۱
کتابخانه دانش




یک مطالعه موفق، باید در حال آرامش و بدون اضطراب صورت بگیرد تا رضایت بخش و ثمربخش باشد .
 برخی از نکات مهم و کلی را درباره مکان، روش، کارآیی، تمرکز و سرعت مطالعه به ترتیب، بیان می‌کنیم تا با به کارگیری آنها، مشکل خود را برطرف کنید.
مکان مطالعه‌
دکتر فیل ریس، در کتاب “۵۰۰ نکته درباره مطالعه” و دکتر عین الله خادمی در کتاب “مطالعه روشمند” چنین نوشته‌اند:
۱) برخی افراد ترجیح می‌دهند در سکوت مطالعه کنند و برخی در سروصدا. بعضی صندلی راحتی را می‌پسندند و بعضی دراز کشیدن یا نشستن رسمی را. اصلا وسواس به خرج ندهید و در هر حالتی که راحت‌تر هستید، مطالعه خود را آغاز کنید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۳۵
کتابخانه دانش