ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن جامعه است.

بایگانی

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

ماهنامه «قلک» نشریه‌ای تمام رنگی است که برای گروه سنی ۳ تا ۷ سال منتشر می‌شود. مدیرمسئول این نشریه امیر لعلی است و سردبیری آن را علی‌اکبر زین‌العابدین بر عهده دارد.
ماهنامه قلک، نخستین نشریه‌ای است که با هدف بهبود سبک زندگی اقتصادی خردسالان و آموزش مفاهیم این حوزه به آن‌ها از مردادماه ۱۳۹۳ منتشر می‌شود. مفاهیم اقتصادی که در این نشریه به آن پرداخته می‌شود شامل توجه به محیط‌زیست، کارگروهی، خلاقیت، استفاده صحیح از انرژی، حمل‌و‌نقل عمومی، آشنایی با شغل‌ها و... است.
محتوای این نشریه را مطالبی مانند شعر، داستان‌هایی در قالب‌های گوناگون، بازی، کاردستی و سرگرمی تشکیل می‌دهد.
آموزش رفتارهای اقتصادی در قلک، تنها به معنای آموزش سواد مالی و پولی نیست، بلکه مفاهیم کلان اقتصادی مدنظر است که به شیوه‌ی غیر مستقیم به خردسالان منتقل می‌شود تا به تدریج رفتارهای صحیح جایگزین رفتارهای نادرست شود. در وب‌سایت رسمی این نشریه می‌خوانیم:
«ما پدر و مادرها انتظار داریم بچه‌هایمان بلد باشند برای پول‌ توجیبی‌شان برنامه‌ریزی کنند، بدانند چگونه باید برق و آب و گاز را مصرف کنند، دوست داریم مال و اموال دیگران را محترم بشمارند، دوست نداریم بچه‌هایمان دائم خواسته‌های گوناگون مادی داشته باشند که «این را می‌خواهم و آن را می‌خواهم» و هیچ حرفی هم توی گوششان فرو نرود. دوست داریم از پس کارهای خودشان بربیایند، تنبل و وارفته نباشند، دوست داریم وقتی از وسایل خودشان، ما و هر کس دیگری استفاده می‌کنند نه به خودشان آسیب بزنند نه به آن شیء، با شغل‌های مختلف آشنا شوند و ارزش هر حرفه را بدانند و توانایی‌های خودشان را پیدا کنند، دوست داریم عادت کنند به این کار که پاداش و مزد را به کسی می‌دهند که کار می‌کند و ثروتی به وجود نمی‌آید مگر با خلق ایده‌های تازه و تلاش در اجرای خوب ایده‌ها.... انتشار قلک برای همین «دوست‌داشتن‌ها» است.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۳:۳۹
کتابخانه دانش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۱:۲۴
کتابخانه دانش

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۲:۵۶
کتابخانه دانش

 

خدمتی از اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین:

🌹 پایگاه تامین منابع علمی مگاپیپر🌹

بیش از ۱۲۵ میلیون رکورد 
💥 در انواع مدارک : کتاب دیجیتال ، مقالات ژورنالی ( فارسی و لاتین) ، پایان نامه، مجله و ...

💥💥نحوه دریافت منبع
        ارسال نام و نام خانوادگی و شماره تماس و موضوع مورد نیاز

        به ایمیل 
rs.famenin@hamadanpl.ir

       یا به دایرکت
 @motahhari_lib

 و یا پیام به شماره ۰۹۱۸۲۰۴۴۱۶۶ در پیام رسان واتساپ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۲۶
کتابخانه دانش

«فلسطین از منظر حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مدّ‌ ظلّه العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی»

 تهیه و تنظیم: سعید صلح‌میرزایی

 ناشر: انتشارات انقلاب اسلامی

 تعداد صفحات: ۴۱۶

مسأله‌ی فلسطین از مهم‌ترین مسائل‌ دنیای اسلام است. این کتاب تلاشی است به منظور ارائه نظرات مقام معظّم رهبری حفظه الله در موضوع فلسطین و مباحث مربوط به آن نظیر اهمیت مسئله فلسطین؛ صهیونیسم و اسرائیل؛ اسرائیل و دولت‌های عرب و مسلمان؛ تاریخچه اشغال؛ روز قدس؛ آینده فلسطین؛ جنایات صهیونیست‌ها؛ کوتاهی دولت‌های مسلمان در مسئله فلسطین؛ جنایات کم‌نظیر اسرائیل و سکوت مجامع بین‌المللی و دولت‌ها؛ شبهات در مسأله‌ فلسطین؛ مسئولیت‌های مردم فلسطین و امت اسلامی و خاصه جمهوری اسلامی در مسئله فلسطین و قدس و... . یکی از خواندنی‌ترین بخش‌های کتاب، بخش شبهات است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۲۴
کتابخانه دانش

 

معرفی متنی کتاب

عنوان: دختر سبز آبی
نویسنده: محمد رضا یوسفی
ناشر: موج

«دختر سبزآبی» نام رمانی فانتزی از محمدرضا یوسفی نویسنده معاصر است. او علاوه بر داستان‌نویسی در حوزه ادبیات نمایشی و ادبیات کودک و نوجوان نیز فعالیت می‌کند و جایزه هانس کریستین اندرسون سال ۲۰۰۰ را نیز در کارنامه دارد.
کتاب حاضر، در قالب داستان، به سرگذشت دختران خیابانی، گل‌فروش و... می‌پردازد. «فرشته» یک دختر خیابانی است که به گل‌فروشی مشغول است. روزی مهندسی او را به خانه می‌آورد و از او می‌خواهد برای آرامش روانی دخترش «دردانه» بازویش را در اختیار وی قرار دهد تا او گاز زده و اعصابش آرام گیرد. دختر مدّت‌ها برای اینکه سرپناهی داشته باشد و پای به خیابان نگذارد درد و رنج ناش ناشی از گاز گرفتن‌های «دردانه» را تحمّل می‌کند اما بعد از مدّتی دوباره به گل‌فروشی روی می‌آورد. این‌بار «فرشته» به دفعات مجبور می‌شود دیوانگی یک شازده، رویاهای استاد، توهمات مهندس، آرزوهای آقای بوتیکی و فحش و متلک‌های راننده‌ها و چیزهای دیگر را تحمل کند. در این میان فردی وی را از بدبختی‌ها نجات داده و خانه‌ای را برایش رهن می‌کند. اما یک روز وقتی به سراغ فرشته می‌رود دیگر اثری از وی نمی‌یابد."

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۵:۱۵
کتابخانه دانش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۷:۴۱
کتابخانه دانش

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۷:۴۰
کتابخانه دانش

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۰:۰۴
کتابخانه دانش

#کتابخوان_ماه

📢 پنج اثر منابع طرح کتاب‌خوان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ معرفی شد.

🔰 پنج کتاب «خدیجه علیها السلام، اولین بانوی مسلمان و همسر پیامبر صلی الله علیه و آله» اثر ثانی اثنین خان، ترجمه نرگس بابایی صالح؛ «فلسطین از منظر حضرت آیت الله العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مدّ‌ ظلّه العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی» اثر سعید صلح میرزایی؛ «معیشت پرهیزکارانه؛ تقوا در کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی (مدّ ظلّه العالی)» کاری از مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی؛ «با عددها دوست می‌شوی؟» اثر لاله جعفری و «قاشق چای‌خوری» اثر هوشنگ مرادی کرمانی، آثار ارائه شده در بسته پیشنهادی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در قالب طرح کتاب‌خوان اردیبهشت ۱۴۰۰ است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۰۰ ، ۱۶:۴۹
کتابخانه دانش