ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن جامعه است.

بایگانی

معرفی متنی نشریه قلک

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۱:۳۹ ب.ظ

 

ماهنامه «قلک» نشریه‌ای تمام رنگی است که برای گروه سنی ۳ تا ۷ سال منتشر می‌شود. مدیرمسئول این نشریه امیر لعلی است و سردبیری آن را علی‌اکبر زین‌العابدین بر عهده دارد.
ماهنامه قلک، نخستین نشریه‌ای است که با هدف بهبود سبک زندگی اقتصادی خردسالان و آموزش مفاهیم این حوزه به آن‌ها از مردادماه ۱۳۹۳ منتشر می‌شود. مفاهیم اقتصادی که در این نشریه به آن پرداخته می‌شود شامل توجه به محیط‌زیست، کارگروهی، خلاقیت، استفاده صحیح از انرژی، حمل‌و‌نقل عمومی، آشنایی با شغل‌ها و... است.
محتوای این نشریه را مطالبی مانند شعر، داستان‌هایی در قالب‌های گوناگون، بازی، کاردستی و سرگرمی تشکیل می‌دهد.
آموزش رفتارهای اقتصادی در قلک، تنها به معنای آموزش سواد مالی و پولی نیست، بلکه مفاهیم کلان اقتصادی مدنظر است که به شیوه‌ی غیر مستقیم به خردسالان منتقل می‌شود تا به تدریج رفتارهای صحیح جایگزین رفتارهای نادرست شود. در وب‌سایت رسمی این نشریه می‌خوانیم:
«ما پدر و مادرها انتظار داریم بچه‌هایمان بلد باشند برای پول‌ توجیبی‌شان برنامه‌ریزی کنند، بدانند چگونه باید برق و آب و گاز را مصرف کنند، دوست داریم مال و اموال دیگران را محترم بشمارند، دوست نداریم بچه‌هایمان دائم خواسته‌های گوناگون مادی داشته باشند که «این را می‌خواهم و آن را می‌خواهم» و هیچ حرفی هم توی گوششان فرو نرود. دوست داریم از پس کارهای خودشان بربیایند، تنبل و وارفته نباشند، دوست داریم وقتی از وسایل خودشان، ما و هر کس دیگری استفاده می‌کنند نه به خودشان آسیب بزنند نه به آن شیء، با شغل‌های مختلف آشنا شوند و ارزش هر حرفه را بدانند و توانایی‌های خودشان را پیدا کنند، دوست داریم عادت کنند به این کار که پاداش و مزد را به کسی می‌دهند که کار می‌کند و ثروتی به وجود نمی‌آید مگر با خلق ایده‌های تازه و تلاش در اجرای خوب ایده‌ها.... انتشار قلک برای همین «دوست‌داشتن‌ها» است.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۲۷
کتابخانه دانش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی