ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن جامعه است.

بایگانی

۱۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۸ ثبت شده است

کتاب 8 قصه از امام جواد(ع) نوشته حسین فتاحی که از منابع نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی می باشد در بین اعضاء کودک کتابخانه معرفی و جمع خوانی شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۳:۲۰
کتابخانه دانش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۳:۱۱
کتابخانه دانش

برگزاری کلاس آموزش مسائل احکام به کودکان در کتابخانه دانش که این کلاس ها به صورت مستمر در طول سال برگزار خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۳:۴۸
کتابخانه دانش

مهدی امانی مسئول کتابخانه دانش تجرک با حضور در مدارس مختلف روستاهای فاقد کتابخانه اقدام به معرفی و تبلیغ منابع جشنواره رضوی و همچنین توزیع برگه نقاشی به دانش آموزان جهت شرکت در مسابقه نقاشی نمود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۳:۴۳
کتابخانه دانش

برپایی نمایشگاه کتاب در کتابخانه دانش از منابع نهمین دوره مسابقه جشنواره رضوی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۱۸
کتابخانه دانش

دومین نشست کتابخوان(مدرسه ای) در سال جدید در مدرسه ابتدایی شهید بخارایی روستای پاوان برگزار شد که در این نشست تعدادی از دانش آموزان به ارائه کتاب هایی از قبیل زیر پرداختند:

 

کتاب کبوترها و آهوها نوشته:سیداحمد میرزاده/ ارائه توسط:محمدحسین امانی

 

کتاب می خواهی دوست من باشی نوشته:اریک باتو/ ارائه توسط:مهدی رجبی

 

کتاب امام رضا(ع) نوشته:زهرا عبدی/ ارائه توسط:محمدجواد ساجدی

 

کتاب خدا در این قصه ها نوشته:مسلم گریوانی/ ارائه توسط:آتوسا صادقی

 

کتاب چتری با پروانه های سفید نوشته:فرهاد حسن زاده/ ارائه توسط:محمدمهدی ساجدی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۰۹
کتابخانه دانش

شعر پارسی

پدیدآور: محمدکاظم کاظمی

ناشر: سپیده باوران

تعداد صفحات: ۵۷۷

با نیم‌نگاهی به فرهنگ اجتماعی مردم ایران، در می‌یابیم که شعردوستی و شاعرانگی چه پیوند و ارتباط عمیقی با این مردم دارد. ایرانیان از دیرباز، با شاعران بزرگشان ارتباطی نزدیک داشتند. جاذبۀ زبان شعر و جادوی آن،   همواره تا جایی بر ذهن و جان مردم رسوخ کرده، که بر کل جهان بینی آنان سایه می‌افکند.

کتاب "شعر پارسی" سرگذشت شعر فارسی را از زایش و خاستگاه آن و سیر تکامل و تحول آن تا به امروز در مقابل چشم خواننده قرار می‌دهد.

محمدکاظم کاظمی که خود شاعری تواناست در این اثر می‌کوشد، تا ضمن ارائۀ تاریخچه‌ای از شعر فارسی، شاعران مطرح و آثار شاخص آن‌ها را به مخاطب معرفی نماید. این کتاب سعی دارد تا گزیده‌ای مختصر و در عین حال جامع از شعر فارسی باشد، همراه با سیری گذرا بر تحولات این شعر و آشنایی با شاعران فارسی زبان. به گفته نویسنده، مخاطبان این کتاب کسانی هستند که بخواهند بدون نیاز به منابع گوناگون تاریخ ادبیات و دیوان‌ها و مجموعه شعرهای شاعران، با نمونه‌های برجستۀ شعر فارسی و سیر تحول آن آشنا شوند.

کتاب آموزشی "روزنه" از همین نویسنده، مخاطب را با عناصر و سبک‌های شعری آشنا می‌کند. کتاب  "شعر پارسی" نیز به عنوان مکملی بر این کتاب، شاعران را به همراه نمونه‌های اعلای شعرشان معرفی می‌نماید.

در آغاز، شعر فارسی، عناصر و انواع ابتدایی آن به همراه ادوار تاریخی، ویژگی‌ها و شاعران شاخص هر دوره معرفی می‌شوند. پدر شعر فارسی رودکی در آغاز دفتر، عرصه را برای حضور شاعرانی چون حکیم فردوسی، فرخی و منوچهری، ناصر خسرو، خیام، نظامی، عطار و دیگر شاعران و سخنوران باز می‌کند و هر کدام از این شاعران به تناسب دوره تاریخی به مخاطبان معرفی می‌شوند. آشنایی با سبک‌ها، رویدادهای تاریخی و جریان‌های اثرگذار بر شعر فارسی نیز از مباحث مهم این کتاب به به‌شمار می‌آید. شعر افغانستان و تاجیکستان هم، به سبب حضور زبان فارسی در این سرزمین‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. در پایان، دفتر شعری گردآوری شده که گلچینی از شعر شاعران پارسی است. این دفتر گزینشی از باغ شعر پارسی است به ذوق و سلیقۀ محمدکاظم کاظمی.

این اثر بهترین نمونه‌های شعر فارسی را به مخاطب معرفی و سیر تحول شعر فارسی را نشان می‌دهد. اگر شما هم به شعر علاقه‌مند هستید خواندن این کتاب را از دست ندهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۵۴
کتابخانه دانش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۴۴
کتابخانه دانش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۳۸
کتابخانه دانش

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، پوستر نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد با هدف اطلاع رسانی این جشنواره در کتابخانه های عمومی و سایر سازمان ها و مراکز فرهنگی سطح کشور منتشر شد.

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت امام رضا علیه‌السلام، حضرت معصومه سلام‌الله علیها و حضرت احمدبن موسی علیه‌السلام با بخش ویژه سیره حضرت ابن‌الرضا امام جواد علیه‌السلام برگزار می‌شود. در این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده است.

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در دو بخش «فردی» و «خانوادگی» و به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی برگزار می شود.

علاقه مندان جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به سامانه اطلاع رسانی و ثبت نام جشنواره کتابخوانی رضوی به نشانیwww.razavi.iranpl.ir  مراجعه کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۰:۵۷
کتابخانه دانش