ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن جامعه است.

بایگانی

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است



در شهرستان فامنین صورت گرفت.

دانش آموزان مدرسه شهید شیرودی از کتابخانه دانش بازدید کردند.

در این بازدید دانش آموزان  مدرسه شهید شیرودی روستای ازناو که از دور افتاده ترین روستاهای بخش پیشخور به شمار می رودضمن بازدید وآشنایی با بخش های مختلف کتابخانه توضیحاتی در مورد اهمیت کتاب ، کتابخانه،نحوی عضویت وامانت به دانش آموزان داده شد.در ادامه به اهمیت کتاب وکتابخوانی وتشویق دانش آموزان برای مطالعه وگرایش به کتابخانه صحبت های سازنده ای از سوی معلم دانش آموزان صورت گرفت.

در این بازدید مسابقه روانخوانی وکلا س قصه گوی برای دانش آموزان برگزار شد وبه برنده مسابقه که با آراء دانش آموزان انتخاب شد هدیه ای از طرف کتابخانه اهدا شد،ودانش آموزان به عضویت کتابخانه در آمدند.

کبری رجبی مسئول کتابخانه دانش هدف از این بازدیدهارا آشنا شدن دانش آموزان با محیط کتابخانه،شرایط عضویت وامانت کتاب دانست که در نهایت منجر به افزایش انگیزه در کودکان برای مطالعه وخواندن و لذت بردن از کتاب خواهد شد.

در پایان این بازدید مسئول کتابخانه از زحمات معلم دانش آموزان تقدیر وتشکر کرد.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۴۷
کتابخانه دانش


ملکه ویکتوریا

الیزابت لانگفورد

ذبیح ا... منصوری

انتشارات زرین

داستان در مورد ویکتوریاست دختری که وقتی به دنیا می آید قرار نیست ملکه انگلیس شود 11 نفر قبل از او هستند که شایستگی پادشاهی را دارند اما یکی پس از دیگری فوت می کنند و ویکتوریا میشه ملکه انگلستان . کتاب از بچگی ویکتوریا می گه ، روابطش با مادرش ، شوهرش اینکه عاشق هم بودند ، زن متدینی بوده بچه های زیادی داشته سبب پیشرفت های زیادی توی انگلیس میشه خیلی عدالتخواه بوده و مغز سیاسی خوبی داشته . چیزای جزئی هم می گه مثل اینکه قدش کوتاه بوده و برای اولین بار اون سراغ کفش های پاشنه بلند زنونه می ره .


قسمت های زیبایی از کتاب

اساس نیک بختی یا بدبختی هرکس بین تاریخی که به مرحله بلوغ پا می گذارد تا سن بیست سالگی استوار می شود .

هر قدر مردی زنی را دوست داشته باشد اگر احساسات خود را بروز ندهد آن زن پی به احساساتش نمی برد .

کار وقتی جزء فطرت انسان شد تولید آرامش می نماید تولید آرامش می نماید و هنگام کار کردن انسان احساس می کند که راحت است .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۴۸
کتابخانه دانش


در شهرستان فامنین صورت گرفت

بازدید دانش آموزان از بخش های مختلف کتابخانه دانش

ابراز همدردی دانش آموزان با کودکان یمنی

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین دانش آموزان دبستان قدس روستای قموشانه به همراه معلم خود ضمن بازدید از کتابخانه دانش وآشنایی با بخش های مختلف کتابخانه با محکومیت جنایات آل سعود در یمن،حمایت خود را از کودکان مظلوم یمن اعلام کردند.

در این بازدید معلم دانش آموزان بیان کرد : اگر کودکان را با فضا های فرهنگی آشنا کنیم به طوریکه با محیط کتابخانه انس پیدا کنند ، راه ورسم بهتر زندگی کردن را خواهند آموخت و تحت تاثیر داستانها وکتابهای آموزنده به رشد وتعالی می رسند  و این وظیفه مهم بر عهده ی والدین ومربیان دانش آموزان است.

رجبی مسئول کتابخانه دانش گفت:وقتی که در ابتدا توانستیم پای کودکان را به کتابخانه باز کنیم آن زمان است که نقش کتابدار به عنوان مشاور امین پر رنگ می شود ، چرا که آن زمان کتابدار باید کتابهای خوب ومفید را به کودکان ونوجوانان معرفی کند وکاری کند که آنها از حضور در کتابخانه ومطالعه لذت ببرند واز همان سنین کودکی به مطالعه عادت کنند.

در پایان این بازدید دانش آموزان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا،مرگ براسراییل و آل سعود همگان را به حمایت از کودکان مظلوم یمن فرا خواندند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۰۶
کتابخانه دانش


در شهرستان فامنین صورت گرفت :

بازدید سرزده فرماندار شهرستان فامنین از کتابخانه دانش تجرک

ظاهر پورمجاهد  : وجود فضای مناسب و آرام برای ایجاد عادت مطالعه در کودکان ضروری است

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین ، ظاهر پور مجاهد فرماندار شهرستان فامنین  به همراه  داوود محققی بخشدار بخش پیشخور ، مجتبی سهرابی مدیر روابط عمومی فرمانداری و علیرضا سیف رییس اداره پست  شهرستان فامنین با حضور در کتابخانه دانش ضمن تقدیر وتشکر از کتابدار کتابخانه از بخش های مختلف این کتابخانه بازدید کردند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۰:۲۲
کتابخانه دانش
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۰۸
کتابخانه دانش



معلمم

دلیل سبز هستی ام

من نگاه میکردم

اما تو به من دیدن رو اموختی

من می خواندم

اما تو به من چگونه خوندن را اموختی

من فکر می کردم

اما تو به من اندیشیدن رو اموختی

تو الفبای سبز هستی را نشانم دادی

سبزترین نیایش ها ارزانی تو باد

که خالق تفکر من هستی!

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۵۹
کتابخانه دانش

 

دوازده اردیبهشت در تقویم ایران مترادف با شهادت متفکر حکمت وحدت و همبستگی و حکیم تفکر توحیدی، شهید مرتضی مطهری است. شهید مطهری را متفکری جامع در حکمت اسلامی دانسته‌اند. طهارت روح، قدرت ایمان و قدرت بیان، از او متفکری برجسته در همه‌ی زمینه‌های تفکر اسلامی ساخته بود. متفکری که تلاش می‌کرد با شناخت مقتضیات زمان و بازنگری معرفت دینی، نسل جوان را به جامعیت اسلام و توانایی او در حل مشکلات فردی و اجتماعی در دنیای جدید آشنا کند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۲:۳۵
کتابخانه دانش