ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن جامعه است.

بایگانی

۱۹ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

برگزاری سومین نشست کتابخوان(کتابخانه ای) در کتابخانه دانش تجرک برگزار شد که در این نشست 6 نفر از اعضاء کودک و نوجوان کتابخانه به ارائه کتاب هایی از قبیل زیر پرداختند:

 

کتاب لانه ی من کجاست نوشته:رن ماریس/ ارائه توسط:محمدحسین پناهی/ ناشر:کانون پرورش فکری کودکان

کتاب شاهزاده خوشبخت نوشته:اسکار وایلد/ ارائه توسط:مهدی امانی/ ناشر:انتشارات آفرینندگان

 

کتاب ماجراهای پنجره باز نوشته:مهندالعاقوص/ ارائه توسط:یاسین فرهنگ/ ناشر:انتشارات براق

 

کتاب لاک پوشت خوشبخت نوشته:اکرم قاسم پور/ ارائه توسط:ابوالفضل موحدی/ ناشر:انتشارات شباویز

 

کتاب مدرسه دوست داشتنی من نوشته:مایکلین ماندی/ ارائه توسط:معصومه یزدان/ ناشر:انتشارات صابرین

 

کتاب تو جیرجیرکی نوشته:مهندالعاقوص/ ارائه توسط:محمدرضا یزدان/ ناشر:انتشارات براق
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۷ ، ۱۶:۳۱
کتابخانه دانش

عنوان کتاب: نشان سرخ دلیری

نویسنده: استیفن کرین، مترجم: غفور آلبا

نـاشـر: امیرکبیر

تعداد صفحات: ۲۳۰

«نشان سرخ دلیری» شاهکار استیفن کرین (۱۸۷۱-۱۹۰۰) شاعر و نویسندۀ آمریکایی است که بسیاری اعتقاد دارند بدون خواندن این اثر که کلاسیک‌ بستۀ مطالعاتی ادبیات جنگ جهان، یک گمشدۀ آشکار دارد.

ماجرا از این قرار است که در یک صبح سرد مه‌آلود، هنگی از سربازان جوان شمالی در انتظار آغاز جنگ در جوش‌وخروش‌اند، گویی شوق، انتظار و اضطراب و ناباوری در کنار یکدیگر در قلب تک‌تک این سربازان جوان تازه‌نفس ریشه کرده است. هم منتظر جنگ‌اند و هم باور نمی‌کنند در دل واقعۀ بزرگ جنگ قرار گرفته‌اند؛ اما سرباز جوانی به نام «هنری فلمینگ» حالی متفاوت و خاص دارد؛ او هنوز مطمئن نیست که جنگی رخ می‌دهد و با خوش‌بینی، انسان‌ها را متمدّن‌تر از این می‌داند که به چنین خشونتی روی آورند و حتّی اگر جنگی رخ دهد، هنری جوان شک دارد که در این جنگ مشارکت فعّال داشته باشد؛ ممکن است هنری فرار را بر قرار ترجیح دهد و با جان شیرینش از این مهلکه فرار کند و دیگران را بگذارد تا بمانند و برای او و حفظ کشورشان مبارزه کنند.

این شاهکار بزرگ ادبی قرن بیستم، نخستین رمان ادبیات جنگ است که از منظر روان‌شناسی جنگ‌های داخلی آمریکا را بررسی می‌کند و تلاش دارد، توصیفی نزدیک به حقیقت از جنگ و روحیۀ سربازان برای مخاطبان ترسیم کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ خرداد ۹۷ ، ۱۶:۳۴
کتابخانه دانش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ خرداد ۹۷ ، ۱۶:۰۵
کتابخانه دانش



عنوان کتاب: یک سیب شیرین

شاعر: غلامرضا بکتاش

نـاشـر: سورۀ مهر

تعداد صفحات: ۲۳۰

شعرخوانی یکی از مؤثرترین روش‌های آموزش مفاهیم، کلمات و زبان به کودکان است که می‌توان از این روش به‌عنوان ابزاری مناسب و نشاط‌بخش در کنار سایر شیوه‌های تربیتی و آموزشی بهره جست.

شعر کودک، علاوه بر اینکه باید جنبۀ سرگرمی و نشاط‌بخشی داشته باشند، لازم است با گروه سنّی، نیازهای عاطفی و وضعیت فرهنگی و اجتماعی محیطی که کودک در آن رشد می‌کند، متناسب و هم‌خوان باشد.

«یک سیب شیرین» مجموعۀ اشعار غلامرضا بکتاش برای کودکان گروه سنّی «الف» و «ب» است که در قالب ۱۳ قطعه شعر کودکانه منتشر شده است؛ اشعاری که با خواندن هر یک، لبخند بر لبان کودکان و والدین شان می‌شکفد. این شعرها دارای نکات آموزشی ارزنده‌ای با موضوع عشق به پدر و مادر و خانواده، دوستی و مهرورزی و ترسیم دنیای کودکانه هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۷ ، ۱۶:۲۰
کتابخانه دانش

برگزاری عصر شعر از دیوان امام خمینی برای کودکان و نوجوانان کتابخانه به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ خرداد ۹۷ ، ۱۶:۱۳
کتابخانه دانش

به مناسبت رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) مهدی امانی مسئول کتابخانه دانش تجرک به معرفی کتاب کودکی و نوجوانی روح الله نوشته محمدیاسین ایزدی برای اعضاء کودک و نوجوان فعال کتابخانه پرداخت تا بیشتر با شیوه زندگی ایشان در کودکی آشنا شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۴۹
کتابخانه دانش

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه پر خیر و برکت رمضان و فرا رسیدن لیالی پر فیض قدر (ع)، بدینوسیله به اطلاع می رساند جهت شرکت هرچه باشکوه‌تر در مراسم احیاء شبهای‌قدر ،کتابخانه های عمومی سراسر کشور روز پنجشنبه مورخ 97/3/17تعطیل می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۳۷
کتابخانه دانش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۲۸
کتابخانه دانش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۲۰
کتابخانه دانش

به مناسبت رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) و قیام خونین 15 خرداد نمایشگاه کتابی با همین مضمون از تاریخ12/3/97 لغایت21/3/97 در کتابخانه دانش روستای تجرک برپا میباشد لذا ازعلاقمندان به کتاب و کتابخوانی جهت بازدید دعوت بعمل می آید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۱۶
کتابخانه دانش