ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن جامعه است.

بایگانی

مهدی امانی مسئول کتابخانه عمومی دانش روستای تجرک از برگزاری جلسه خیرین کتابخانه در بخش پیشخور شهرستان فامنین خبر داد. وی گفت: با دعوت از خیرین بخش پیشخور و دهیاران اقدام به برگزاری این نشست در جهت پیشبرد اهداف کتابخانه و همفکری جهت کمک به کتابخانه در محل سالن جلسات بخشداری پیشخور با حضور محمد فتحی بخشدار این بخش و روح الله رسولی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رسولی با تبیین طرح خلاقانه گروه «حامی» به ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه های عمومی شهرستان پرداخت. وی گفت : در این طرح با تشکیل گروهی متشکل از خیرین، متنفذین و علاقمندان به مطالعه و کتابخوانی در سطح روستاهای داری کتابخانه ساخت، تجهیز و کمک به اجرای برنامه های فرهنگی کتابخانه ها در دستور کار قرار می گیرد. رسولی افزود کتابخانه ها به جایگاهی رسیده اند که یکی از مهم ترین مکان های فرهنگی می باشند که غیر از مسائل کتابداری به ارائه برنامه های فرهنگی و آموزشی در همه رده های سنی می پردازند؛ از این رو توجه به این نهاد توسط خیرین و دوستان اهل علم و کتاب باعث ایجاد زیرساخت برای آیندگان می باشد.

فتحی بخشدار بخش پیشخور گفت: اهمیت وجود کتابخانه دانش به عنوان تنها مرکز فعال فرهنگی در بخش و خدماتی که در زمینه های مختلف فرهنگی و آموزشی ارائه میدهد بر کسی پوشیده نیست. وی با بیان جایگاه مطالعه و اهمیت کتابخوانی در سطح جامعه اضافه کرد وجود چنین مکانی در بخش لازم و ضروری است. در ادامه فتحی گفت: با کمک خیرین و دولت باید زیرساخت های فرهنگی را آماده کرد که کتابخانه دانش در اولویت کاری می باشد. فتحی افزود با ورود خیرین به ساخت کتابخانه زمین این کتابخانه از طریق بخشداری تامین خواهد شد و با توجه به نبود مجموعه فرهنگی در این بخش خواستار تعریف یک مجموعه فرهنگی با محوریت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین شد.

در این جلسه مقرر شد برای جلسه آینده با کمک و همفکری گروه «حامی» جلسه خیرین تشکیل و نسبت به تامین هزینه ساخت کتابخانه تصمیم گیری گردد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۱۷
کتابخانه دانش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی