ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن جامعه است.

بایگانی

جشنواره ملی شعر و داستان کودک

يكشنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۹، ۰۳:۲۲ ب.ظ

محفل ادبی هگمتانه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» را برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان با عنوان «دوست من کتاب» خبر دارد و گفت: همه نویسندگان و شاعران فعال در زمینه کودک و نوجوان می‌توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند. همچنین کودکان و نوجوانان علاقمند نیز آثار خود را در محورهای تعیین شده ارسال می‌کنند. در نهایت آثار رسیده به دبیرخانه توسط داوران بررسی و افراد برتر معرفی خواهند شد.

وی افزود: علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا پایان دی ماه در محورهای کتاب، کتابخوانی و کتابخانه را ارسال کنند. اختتامیه این جشنواره در اسفندماه همزمان با سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی ایران برگزار و برگیزدگان مشخص خواهند شد.

دبیرخانه جشنواره شعر و داستان دوست من کتاب در فراخوانی شرایط و مقررات شرکت در جشنواره را منتشر کرد. بر اساس این فراخوان 2 محور شعر در سه بخش شاعران کودک ( از 7 تا 12 سال)، بخش شاعران نوجوان ( از 13 تا 17 سال) و بخش شاعران جوان  و بزرگسال(بالای 18 سال) و داستان در بخش نویسندگان کودک ( از 7 تا 12 سال)،  بخش نویسندگاان نوجوان ( از 13 تا 17 سال) و  بخش نویسندگان بزرگسال (بالای 18 سال) در این جشنواره در نظر گرفته شده است.

موضوعات این آثار باید در یکی از موارد  کتاب و کتابخوانی(نقش مطالعه در زندگی فردی و تعیین سرنوشت جامعه) و یا  کتابخانه، چشمه ی همیشه جوشان دانش؛(تاثیر کتابخانه های عمومی در رشد فرهنگ کتابخوانی) باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۳۰
کتابخانه دانش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی