ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن جامعه است.

بایگانی


عنوان کتاب:خُلق عظیم پیامبر اعظم؛ جلوه‌های رحمانی رسول رحمت

نویسنده: علی احمدی‌خواه

نـاشـر: انتشارات مسجد مقدّس جمکران

آمد و سرآمد شد، سرآمد همه برگزیدگان. آمد و مُصطفی لقب گرفت. فیض فراگیر وجود شریفش صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم شامل همگان شد؛ زمینیان و قدسیان از نعمت وجود نازنینش متنعّم شدند و خداوندش به «خُلق عظیم» ستود.

اسلام پیام‌آور بزرگ گسترش اخلاق نیکو و رفتار شایسته است و توصیه‌ها و فرمان‌های اخلاقی این دین مبین، در زمره مهم‌ترین آموزش‌های اخلاقی تعلیم و تربیت بشر، در طول تاریخ است و رسول اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم به‌عنوان منادی این دین بزرگ، خود، اخلاق‌مدارترین مسلمان بودند و به برکت اخلاق نیکو و خُلق خوش، بر دل‌های مردم حکومت می‌کردند و بسیاری از دشمنان و معاندان، مقهور و تسلیم مهربانی‌های کم‌نظیر ایشان شده و به دین اسلام مشرّف شدند.

در کتاب خُلق عظیم پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم به زیبایی، با جلوه‌های رحمانی در کردار و رفتار رسول رحمت آشنا می‌شویم.

بخش نخست کتاب به ارزش انسان و حفظ حقوق او از دیدگاه اسلام، حوادث کودکی تا بعثت پیامبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و حکایت‌های رحمت و جلوه‌های رحمانی سیره پیامبر خاتم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم می‌پردازد.

بخش دوم بر رأفت پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم نسبت به حیوانات و همه جانداران گذری داشته و بخش سوم، روایت رحمت است و مهربانی خاتم‌الانبیاء را از زبان ائمه اطهار علیهم‌السلام، اصحاب و شعرای پارسی‌گوی، نقل می‌کند.

در این کتاب از زبان مبارک رسول امین صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم می‌خوانیم:

«من، برای نشر خوبی‌ها مبعوث شدم. به مهربانی با مردم امر گشته‌ام؛ ‌اساس آیین من، عدالت است. هیچ‌کسی را بیش از توانایی‌اش تکلیف نمی‌کنم. خشونت شوم است و مهربانی، مبارک. مهربانی با مردم، نصف ایمان و عقل است...»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۱۰
کتابخانه دانش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی