ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن جامعه است.

بایگانی

سیصد و پنجاه و نهمین نشست کشوری کتاب‌خوان و چهارمین نشست استانی آن با معرفی 8 کتاب فاخر با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، سیصد و پنجاه و نهمین نشست کشوری کتاب‌خوان توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، با حضور قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، مشاور استاندار و مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری همدان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، معاون جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان، پزشکان، کتابداران، دانشجویان و علاقه‌مندان به مطالعه کتاب در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

در این نشست هشت نفر به معرفی کتاب پرداختند که خلاصه کتاب‌های معرفی شده به شرح زیر است:

حرمان هور / نویسنده: علیرضا کمری / ارائه توسط: سعید ایلخوانی مهوار (گوینده و مجری صدا‌و‌سیمای همدان)

این کتاب مجموعه 93 قطعه از یادداشت‌ها و دست نوشته‌های شهید احمدرضا احدی، دانشجوی سال دوم رشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی است که در 4 بخش سامان یافته و بخش چهارم آن بازیافته‌هایی است اکه در ویرایش دوم اثر بدان افزوده شده است.

این شهید سال 64 رتبه اول پزشکی را کسب می‌کند و وارد دانشگاه شهید بهشتی می‌شود و شهادت این شهید در 12 اسفند 65 بوده است. وصیت‌نامه این شهید این بوده است: فقط نگذارید حرف امام زمین بماند.

کیمیاگر / نویسنده: پائولو کوئیلو / ارائه توسط: فاطمه شیرانی (ریاست دفتر پرستاری استان و کارشناس سلامت استانداری)

این رمان درباره چوپانی اسپانیایی به نام سانتیاگو است که زادگاهش را در اندلس ترک می‌کند و به شمال آفریقا می‌رود تا گنجی مدفون را در حوالی اهرام مصر پیدا کند، در این راه با زنی کولی، مردی که خودش را پادشاه می‌داند و یک کیمیاگر آشنا می‌شود و عاشق فاطمه دختر صحرا می شود، همه این افراد، سانتیاگو را در مسیر جست‌جویش هدایت می‌کنند.

این کتاب به 70 زبان زنده دنیا ترجمه شده و رکورد گینس را نیز به خود اختصاص داده است این کتاب دارای پیام نوآوری، توکل، تفکر، رجوع به قلب و امید است.

دایرة المعارف مصور تاریخ زندگی امام خمینی (ره) / نویسنده: جعفر شیرعلی نیا / ارائه توسط: دکتر فرهاد فراهانی (معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان)

این کتاب دولتی نیست و توسط بخش خصوصی تدوین شده و گاهی اوقات در متن کتاب به یافته‌های جدید می‌رسیم، نویسنده آن جعفر شیرعلی نیا و نخستین چاپ آن در سال 92 بوده است و کتاب تمام سنین را شامل می‌شود.

این کتاب روایتی از فراز و فرود 87 سال زندگی سید روح الله موسوی خمینی است، روایت‌هایی از تلخ و شیرین خمین در روزگار کودکی تا روزهای حوزه علمیه قم، روایت روزهای قیام، بازداشت و تبعید، روایت روزگار طولانی زندگی سخت در نجف و پس از آن پیروزی انقلاب و غیره است.

کتاب در 12 فصل تنظیم شده و از قبل از تولد امام تا بعد از رحلت ایشان ادامه دارد و به مراحل مختلف زندگی ایشان می‌پردازد مهمترین ویژگی آن عکس‌های بدیع و شناسنامه تصویر است.

میر همدان / نویسنده: پرویز اذکایی / ارائه توسط: سید حبیب الله موسوی بهار (قائم مقام وزیر و رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان)

این کتاب در مورد احوال، آثار و آرای میرسید علی همدانی است که به انضمام 5 رساله وی است این کتاب به مناسبت کنگره بین المللی 700 مین سال تولد میرسید علی همدانی منتشر شد و کتاب کاملا تحقیقی است.

این کتاب توسط انتشارات بوعلی سینا منتشر شده منابع این کتاب برگرفته از نوشته‌های مریدان، ملازمان و هم روزگاران، نوشته‌های به دست آمده از تذکره نویسان و نویسندگان سده های 9 تا 14 و در نهایت برگرفته از نوشته‌های معاصر است.

این شخصیت برجسته در زمان حکومت مغول متولد شد و در آن زمان اوج توانایی ایرانیان را می‌بینیم که این قوم مهاجم را به راه راست هدایت کردند.

کتاب بازتاب مسائل روان‌شناختی و کسب موفقیت در زندگی است که در بخشی از آن آمده است: «بزرگترین دارایی ما آزادی است و دولت می‌تواند به تو آزادی عطا کند، برایت نیکو خواهد بود که این آزادی را بشناسی، با آن خواهی دید که بسیاری از توهمات ناپدید می‌شود»، این کتاب در 10 کشور جهان به چاپ رسیده و کتاب در 15 فصل تنظیم شده است.

طوفان دیگری در راه است / نویسنده: سید مهدی شجاعی / ارائه توسط: یحیی خسروی (دانشجوی پزشکی و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان)

کمال پسر یک خانواده پولدار و وابسته به دربار است که خانواده‌اش معتقدند دیوانه است و او را از دیگران مخفی می‌کنند، او شبی مخفیانه خودش را به عروسی که والدینش رفته‌اند می‌رساند و در آنجا شیفته خواننده می‌شود.

زینت که خواننده‌ای مشهور است ناگهان تصمیم می‌گیرد پشت پا به دنیا و کار خلاف زده و زندگی کمال را به سر و سامان برساند.

میوه‌های رسیده / نویسنده: سید میثم موسویان / ارائه توسط: سید میثم موسویان (نویسنده کتاب)

این رمان روایت ساده و روانی است از زندگی افراد مختلف در متن انقلاب اسلامی، از امتیازاتی که می‌توان برای نحوه پردازش رمان قائل شده، ذکر وقایع تاریخی مستند در خلال داستان است.

نام میوه‌های رسیده برای این کتاب بهترین انتخاب بوده چرا که میوه استعاره‌ای از مردم است که با راهنمایی‌های امام خمینی(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی رسیده می‌شوند.

خرمگس / نویسنده: اتل لیلیان وینیچ / ارائه توسط: محدثه ساکی (دانشجوی پرستاری همدان)

رمان نوشته نویسنده ایرلندی است، فعالیت سازمان ایتالیای جوان طی سالیان 30 تا 40 قرن نوزدهم ترسیم شده است و آغاز وقایع رمان، مربوط به سال 1833 است.

 نویسنده رمان خود را بر پایه افکار انتزاعی و اخبار جراید بنا نمی‌کند، بلکه به خلق سیماهایی زنده و تابناک می‌پردازد، سراسر رمان سرشار از عشق عمیق به انسان‌هاست.








موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۱
کتابخانه دانش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی