ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن جامعه است.

بایگانی

فواید خواندن کتاب برای کودکان

يكشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۱:۱۷ ب.ظ


کودکان را به مطالعه علاقه مند کنیم

والدین عزیز وقتی شما به کودکانتان کمک می کنید که یاد بگیرند کتاب بخوانند در واقع به آنها کمک می کنید که دری به روی جهانی بزرگ و پر هیجان باز کنند.


 شما به عنوان والدین کودک خود می توانید یک علاقه مستمر و بی پایان را به یادگیری در فرزندتان ایجاد کنید به این ترتیب که: شما برای فرزندانتان کتاب می خوانید و آنها به تدریج عشق و علاقه به داستان و شعر یافته و خودشان خواهان خواندن کتابهای مختلف می شوند و خواندن را آغاز و تمرین می کنند تا اینکه بالاخره به آن جایی می رسند که با کتاب تفریح کرده و از خواندن آن لذت می برند و هر روز تشنه کسب اطلاعات جدیدتر می شوند. وقتی بچه ها کتاب خوان و اهل مطالعه می شوند دنیایشان وسیعتر و غنی تر می شود.


مطالعات و تحقیقات نشان داده است کودکانی که مرتب و به صورت منسجم در دوران کودکی برای آنها کتاب خوانده می شود مهارتهای برقراری ارتباط و قدرت فکری آنها افزایش یافته و در سنین نوجوانی و جوانی بیشتر از بچه ها یی که به صورت مرتب و منسجم برای آنها کتاب خوانده نمی شده این مهارتها در آنها بارور می شود. علاوه بر این مهارتهای ارتباطی و فکری در کودکانی که برای آنها مرتباً کتاب خوانده می شود پیشرفت بسیار سریع و مستمری دارد. میزان افزایش و پیشرفت این مهارتها بستگی به کیفیت و مقدار زمانی که به خواندن کتاب برای کودکانتان اختصاص می دهید دارد. بچه ها ارزش و قدر کیفیت زمانی را که شما والدین برای کتاب خواندن برای آنها صرف می کنید می دانند و از کتابهای جالب و خوب لذت بیشتری می برند!!

در زیر چند نکته آورده شده که در برنامه خواند مطالب برای کودکتان می توانید مورد توجه قرار دهید:

*در برنامه روزانه خود با صدای بلند کتاب، روزنامه، مقالات مجلات، برچسبهای روی قوطی ها مختلف، نوشته های پشت پاکت حبوبات یا مسیرها و هر نوشته مناسب دیگری را برای کودکتان بخوانید.

*با صدای بلند برای او شعر بخوانید و در مورد وزن و قافیه آنها نیز کمی مطالعه کنید. *هنگام خواندن به کلمات نوشته شده بر روی صفحه اشاره کنید و انگشت خود زیر هر خطی که می خوانید از راست به چپ حرکت دهید.

*با هم به کتابخوانه بروید و کتابها را ببینید و از مسئول کتابخانه سراغ کتابهای خوب بگیرید و یا از او بخواهید که در پیدا کردن یک کتاب خوب به شما کمک کند.

 *همیشه در خانه کتاب، مجله و یا مقالات مختلف داشته باشید و مطالعه کنید تا کودک شما ببیند که شما هم به کتاب علاقمندید. * از فرزندان بزرگترتان بخواهید برای کوچکترها کتاب بخوانند.

*از افراد با تجربه و اهل مطالعه بخواهید در مورد کتابهایی که می خوانید و می شناسید با شما صحبت کرده و یا برای شما بنویسند.
 *سعی کنید هر شب قبل از خواب برای فرزندتان کتاب بخوانید و کیفیت آن را به مرور بیشتر کنید.

 به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید به کودکتان یک امتیاز مثبت در زندگی دهید لازم است اوقات زیادی را با او بگذرانید و بیشتر این زمان را به خواندن کتابهای خوب و مفید برای او اختصاص دهید!


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۴
کتابخانه دانش

نظرات  (۱)

سلام دوست خوبم. وبلاگ واقعا خوبی داری. تبریک میگم. امیدوارم همینطور به کارت ادامه بدی [گل] 
میدونی برای افزایش بازدید وبلاگت فقط لازمه یک بنر خوب داشته باشی؟! اگر دوست داشتی بنر یا لوگو برای وبلاگت داشته باشی یا کارت ویزیت و یا اینکه قالب اختصاصی برای وبلاگت داشته باشی به من سر بزن یا باهام تماس بگیر.
www.designy.mihanblog.com
آیدی یاهو : mr.en75
شماره : 09373468621

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی