ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن جامعه است.

بایگانی



اولین جلسه خیرین کتابخانه روستایی دانش تجرک با حضور حجت الاسلام مجتبی حیدری،روح اله رسولی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین وشورای خیرین بخش پیشخور برگزار گردید.

در این جلسه روح اله رسولی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان فامنین ضمن تشکر ازخیرین وتسلیت به مناسبت ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س)ابراز امیدواری نمود که انشاالله در سایه این همدلی ووفاق مشکلات کتابخانه دانش حل شود.

وی تصریح کرد: در هر جامعه‌ای که خیراندیشان در هر زمینه کمک حال حکومت باشند آن جامعه قطعاً پیشرفت خواهد کرد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فامنین با اشاره به احادیثی از ائمه اطهار(ع) در خصوص کار خیر عنوان کرد: کتابخانه دانش، به عنوان تنها مکان فرهنگی در بخش پیشخور می‌تواند نقش موثری در راستای بالا بردن فرهنگ عمومی مردم به خصوص مطالعه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی دانش تأثیرات به‌سزایی در بین اقشار مختلف مردم به خصوص بانوان و قشر جوان داشته است، گفت: این کتابخانه نیاز به برخی امکانات و مشارکت فعال خیرین دارد.

در ادامه یکی از روحانیون برجسته و از اعضای مجتمع شورای حل اختلاف شهرستان فامنین با ذکر ویژگی‌های خیرین در قرآن و روایات، داشتن روحیه خیرخواهی را یک نعمت الهی دانست که خداوند به برخی انسان‌های منتخب داده است.

حجت‌الاسلام مجتبی حیدری روحیه خیر را یک فرصت و به نوعی امتحان الهی دانست و گفت: مطالعه پایه و اساس فرهنگ و موتور محرکه یک جامعه است.

وی با بیان اینکه در دین بر خواندن و مطالعه تاکید فراوان شده است، گفت: کتابخانه‌ها در زمینه ارائه شیوه‌های مطالعه و کتابخوانی پیشرو هستند و باید زمینه را برای ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مردم فراهم کرد.

عضو مجمع شورای حل اختلاف فامنین حضور خیرین برای ساخت و تجهیز کتابخانه را مهم‌تر از مسجدسازی و مدرسه‌سازی عنوان کرد و افزود: انسان با ورود به کتابخانه احساس معنوی و آرامش خاصی پیدا می‌کند.

وی در این مراسم ضمن اعلام حمایت‌های خود از کتابخانه به صورت مالی با ارائه پیشنهاداتی خواستار برگزاری مجدد و مستمر این گونه همایش‌ها در سال آتی شد و قول مساعدت و همیاری برای تجهیز کتابخانه دانش را داد.

در پایان این مراسم ضمن پذیرایی از مهمانان،خیرین کمکهای نقدی وغیر نقدی خود را در این امر معنوی وخدا پسندانه اهداء کردندو همچنین ازهمیاری برخی از خیرین با اهداءلوح تقدیر قدر دانی به عمل آمد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۴
کتابخانه دانش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی