ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن جامعه است.

بایگانی


بازی‌های شاد و تأثیرگذار با رویکرد پرورش روان

نویسنده: باربارا شِر

مترجم: منیره نادری

تعداد صفحات:۱۷۲

ناشر: صابرین

بازی برای کودک مهم‌ترین رویداد زندگی است و هرگز نباید این رویداد مهم را به چشم یک فعالیت کم‌اهمیت بنگریم. وقتی در منزل یا مهمانی و... کودکانمان در حال بازی هستند و ما بنا داریم آنجا را ترک کنیم یا برنامة دیگری برای فرزندمان داریم باید برای دقایقی به او زمان دهیم تا بتواند کار مهمش را به انجام رساند و پایانی دلخواه برای بازی‌اش رقم زند.

امروزه کارشناسان و پژوهشگران به این نتیجۀ روشن رسیده‌اند که بازی، نیاز اولیه و ضروری کودکان است و هر چه امکان پرداختن آن‌ها به بازی‌های سالم و سازنده بیشتر باشد، فکر، ذهن و جسم آن‌ها بهتر پرورش می‌یابد و مهارت‌های اجتماعی آنها نیز به طور قابل توجه‌ای تقویت می‌شود. نقش بازی در زندگی تا آنجاست که حتّی بزرگ‌سالان نیز از بازی و نشاط حاصل از یک بازی مفرّح بی‌نیاز نیستند.

«بازی‌های شاد و تأثیرگذار با رویکرد پرورش روان» تلاش دارد، پس از تبیین اهمیت و ضرورت‌های بازی و نقش مهم آن در تربیت و سلامت جسم و روح کودک به نیازهای افراد بزرگ‌سال به اشاره کند. آغاز کتاب با بازی‌هایی که برای بزرگ‌سالان طراحی شده است، خود گویای اهمیت این امر در بزرگ‌سالان و آمادگی آن‌ها برای بازی کردن با کودکان است.

بخش نخست کتاب به بازی‌های شاد و تأثیرگذار برای بزرگ‌سالان اختصاص دارد و در بخش دوم آن بازی‌های شاد و تأثیرگذار برای کودکان معرفی می‌شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۱۹
کتابخانه دانش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی