ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن جامعه است.

بایگانی

عنوان:زندگانی فاطمه زهرا(س)

نویسنده:سید جعفر شهیدی

انتشارات:دفتر نشر فرهنگ اسلامی

سید جعفر شهیدی (۱۲۹۷ - ۱۳۸۶ ه‍. ش)، تاریخ‌نگار، دین‌پژوه، مترجم، پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی در این کتاب، گزارشی موثق و متکی به اسناد دست‌اول از زندگی دختر بزرگوار رسول اعظم صلی‌الله علیه و آله ارائه می‌دهد؛ زندگی عزتمندانه‌ای که با گذشت سالیان، نه‌تنها رنگ دیرینگی به خود نگرفته، بلکه همچنان تازگی و جلا دارد. آنچه در این مجموعه فراهم آمده تنها سرگذشت زندگی شخصی این بانوی شریف نبوده و رویدادهایی آموزنده و عبرت‌آمیز است.

«نام و لقب‌های دختر پیغمبر»؛ «از خواستگاری تا به خانه شوهر رفتن فاطمه زهرا»؛ «زندگانی زهرا در خانه شوهر»؛ «ولادت امام حسن و نبرد اُحد»؛ «آیا بین زن و شوهر کدورتی روی داد»؛ «فدک در اختیار پیغمبر و واگذاری آن به زهرا»؛ «سخنان عبرت‌آمیز فاطمه در بستر مرگ»؛ «برای عبرت تاریخ» و ... عنوان بخش‌هایی از این کتاب است.

مطالعه کتاب «زندگانی فاطمه زهرا سلام‌الله علیها» فرصت مغتنمی است که ما را با جزئیات دقیق‌تری از سیره، سبک و کیفیت زندگانیِ نور چشم رسول اعظم صلی‌الله علیه و آله آشنا می‌سازد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۲/۱۳
کتابخانه دانش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی