ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن جامعه است.

بایگانی

معرفی کتاب تن تن و سند باد

دوشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۶، ۰۲:۴۸ ب.ظ


عنوان:تن تن و سند باد
نویسنده:محمد میرکیانی
انتشارات:قدیانی

«تن تن و سند باد» اثر محمد میرکیانی از آثار ارزشمند دهة هفتاد در حوزة کودکان و نوجوانان است که با هوشمندی و دقّت علیه جریان خصم‌‌آمیز امپریالیسم فرهنگی، قد علم می‌کند و کودکان و نوجوانان مشرق زمین را به پیشینة غنی اسطوره‌های ارشمند و قَدَرقدرت سرزیمنشان جلب می‌کند. سرزمینی که تاریخی بسیار باشکوه‌تر و دیرپاتر از مهاجمان به آن دارد. مهاجمانی که با استکبارگری تلاش دارند روح و ذهن کودکان سرزمین‌های مورد تهاجم را معطوف به قهرمانان نو‌رسیده و دروغین غربی سازد.

داستان این کتاب ازآنجا آغاز می‌شود که گروهی از قهرمان‌های داستان‌های غربی به رهبری تن‌تن، چهرة معروف قصه‌های غربی برای جنگ راهی سرزمین‌های مشرق زمین می‌شوند و در این ‌سوی ماجرا قهرمان‌های مشرق‌زمین به رهبری سندباد به مقابله با آن‌ها می‌روند و درنهایت، سندباد و یارانش موفق می‌شوند با اقتدار آن‌ها را شکست دهند.

این کتاب، هدایت به سوی بازگشتِ به ریشه و افتخار به قهرمانان اصیل ملی شرقی است که به‌واسطة هجوم گستردة محصولات قهرمان‌محور بیگانه، در محاق فراموشی رفته‌اند. حضور قهرمانان محبوبی همچون سندباد، علی‌بابا، علاءالدین، غول چراغ جادو، پهلوان‌پنبه، نخودی و... در این کتاب به کودک و نوجوان شرقی محصور در هجوم تن‌تن‌ها و بت‌من‌ها و سوپرمن‌ها یادآوری می‌شوند.

ماجراهای «تن‌تن و سندباد» افتخار تقریظ رهبر معظّم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) را بر خود دارد و با وجود گذشت 23 سال از چاپ نخست آن همچنان ارزش خواندن و قابلیت بازپروردن با ضروریات امروز را حائز است که خوشبختانه بارها از سوی نویسنده بازبینی شده و تاکنون به چاپ بیست‌وهفتم خود رسیده است.

خواندن این کتاب نگاه عزت‌آمیز غرور ملّی و خودباوری را به چشمان حقیقت‌جو و تشنة معرفت کودکان و نوجوانان عزیز می‌بخشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۲۳
کتابخانه دانش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی