ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن جامعه است.

بایگانی

معرفی کتاب امام گردان

دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۳۱ ب.ظ


عنوان کتاب:امام گردان
نویسنده:رحیم مخدومی
انتشارات:موسسه فرهنگی هنری رسول آفتاب


کتاب «امام گردان» خاطرات و یادداشت های عرفانی شهید «محمدعلی ملک» نوشته «رحیم مخدومی» از سوی موسسه فرهنگی هنری رسول آفتاب منتشر و روانه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شد.

نویسنده در بخش دوم این کتاب، یادداشت های محمدعلی ملک را به دلیل ارزش و اهمیت آن، به صورت مستقل و بدون دخل و تصرف آورده است، همچنین مخدومی معتقد است که آثار و دست نوشت های محمدعلی ملک دارای دو ویژگی منحصر به فرد است او اینکه رنگ و بوی حجره و زهد و تجهد دارد، دوم اینکه متأثر از قلم عارف شهید مصطفی چمران است.

کتاب «امام گردان» دربردارنده بیست و دو بخش نظیر کودک قرن آباد، انقلاب سرک می کشد، پروانه شمع، هجرت به شهر علم، خنجر از پشت مزن، سفر به سرزمین نی ها، رسم امیری، لحظه های فراغت، رسم عشق بازی، زخم عشق، سفرهای آسمانی، اینک رهایی، بعد از رهایی، سخنرانی، دردنامه، یادداشت های پراکنده، نیایش و عکس ها و اسناد است.

در صفحه 293 این کتاب یادداشتی از شهید محمدعلی ملک با عنوان «این چه عیدی است که بوی خون می آید از آن؟!» آورده شده است که می خوانیم:

1 فروردین 1364

خدای بزرگ، به من توفیق داده بود که تا روز عوض شدن طبیعت را در جبهه های نور علیه ظلمت بگذرانم. عید سال 1360 در جبهه مالکیه، سال 1361 در رقابیه، سال 1362 در جبهه جفیر، سال 1362 را در جبهه پاسگاه زید.

اما متأسفانه امسال موفق نبودم که این روز را در جبهه باشم. تصمیم گرفتم برای تحویل سال بروم گرگان و تحویل سال را در مزار شهیدان باشم. طبق این تصمیم، بعد از ظهر چهارشنبه 29/12/63 حرکت کردم به طرف گرگان.

صبح رسیدم گرگان و شب تحویل سال، ساعت 42/7 دقیقه، به اتفاق چند تن از دوستان بر مزار شهید قربانعلی گرزین دعا خواندیم، تا این که طبیعت عوض شد.

امید است که خدای بزرگ قلب ما را هم به طرف خودش کانه طبیعت عوض نماید. انشاالله. امضاء محمدعلی.

انتشارات «رسول آفتاب» کتاب «امام گردان» را در بیش از 394 صفحه و با قیمت 12500 تومان منتشر و روانه بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی تهران کرده است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۱۶
کتابخانه دانش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی