ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

ســــــرای دانش

وبلاگ کتابخانه دانش تجرک

یکی از شاخصه های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشوری در عصر حاضر میزان مطالعه و کتاب خوانی مردم آن جامعه است.

بایگانی

معرفی کتاب برای این لحظه متشکرم

پنجشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۲۹ ب.ظ


والری تریرویلر

ترجمه:ابولفضل الله دادی

انتشار:به نگار


برای این لحظه متشکرم کتاب خاطرات سیاسی «والری تریرویلر» بانوی اول سابق فرانسه، بیش از هر چیز داستان یک زندگی است؛ زندگی خبرنگاری گمنام که شاهد سیاست ورزی های «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور کنونی فرانسه و البته نارضایتی اش از زندگی با «سگولن رویال» مادر چهار فرزندش است. روابط این دو که در ابتدا بر اساس رابطه ی کاری یک خبرنگار با یک سیاستمدار شکل گرفته است، اندک اندک تغییر شکل می دهد تا سرانجام عشق از راه می رسد…

برای این لحظه متشکرم که در دو روز نخست توزیعش در کتاب فروشی های فرانسه با فروش ۲۰۰ هزار نسخه به رکورد نادری دست یافت؛ شرحی است بر همه ی آنچه والری و اولاند در چندین سال زندگی مشترک از سرگذرانده اند.

بانوی اول سابق فرانسه پس از فاش شدن رابطه اولاند و گیر، بازیگر فرانسوی، با بی پروایی داستان زندگی اش با رئیس جمهور فرانسه را فاش می کند. تریرویلر در این کتاب، دو پازل را کنار هم قرار می دهد و آرام آرام آن ها را تکمیل می کند:

نخست پازل چهره ی «پنهان» اولاند و دیگری پازل چهره ی واقعی «خودش» مردی که من عاشقش بودم، رابطه اش را با من با بیانیه ای هیجده کلمه ای به پایان رساند. که خودش شخصاً انگار که با یک مسئله دولتی روبرو است- آن را برای خبرگزاری فرانسه خواند….


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۱۰
کتابخانه دانش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی